Українська література

ТЕМАЧерез віки з любов’ю. Захист учнівських проектів (9 клас)
 МЕТА: сприяти формуванню осмислених систематичних знань про життєвий і творчий шлях Т. Шевченка, всесвітній резонанс його творчості, допомогти усвідомити світове значення його творчої діяльності; розвивати навички проектно-дослідницької  роботи, творчі здібності, вміння самостійно працювати з різними джерелами інформації; виховувати повагу  до Т. Шевченка та його внесок у скарбницю української поезії
Цілі.
Учні знатимуть:  цікаві факти біографії Кобзаря, зміст, проблеми  творів інтимної лірики, про образи гетьманів , які зустрічаються у творах Шевченка,яку малярську спадщину залишив поет, факти  про вшанування пам’яті  генія українського народу
Учні вмітимуть:  висловлювати власні міркування щодо проблем, порушених у творах інтимної лірики, аналізувати мистецьку спадщину Шевченка, а також образи гетьманів, яких зображує у своїх творах Кобзар, усвідомлювати роль і значення  творчості Т. Шевченка в Україні і світі.
Ім’я уроку: Т. Шевченко – геній українського народу
Тип уроку: урок-презентація  пошуково-дослідницьких робіт
ОБЛАДНАННЯ: ілюстрації до творів Т. Шевченка, відеопрезентації, буклети, публікації, репродукції з картин Т. Шевченка, відео фрагменти фільму «Тарас Шевченко», опорні мультимедійні схеми.
МЕТОДИ,  ПРИЙОМИ І ФОРМИ РОБОТИ:гронування, асоціювання «Незакінчене речення», робота в групах, учнівські  пошуково-дослідницькі роботи, перегляд фрагмента  фільму «Тарас Шевченко»

Не вмре повік твоє святе ім’я!
Йому, як сонцю, вічно пломеніти!
І буде пісня зроджена твоя,
Мов океан розбурханий гриміти
                                  В. Гапріндашвілі
ХІД УРОКУ
І.     Організаційний етап уроку
ІІ. Мотивація  діяльності
·                   З’ясування емоційної готовності до уроку.
*Визначіть настрій за допомогою дієслів хвилююся, тривожуся, радію, передчуваю
Учитель.В історії кожного народу, серед її великих творців, є люди, імена яких оповиті невмирущою любов’ю і славою Таким самородком  українців  є
Т. Г. Шевченко, чия безсмертна спадщина – одна з найбільших вершин людського духу.
Шевченко для України – не просто народний поет, геніальний митець, якого доля обдарувала багатьма талантами.  Національний пророк, апостол правди, заступник знедолених, провидець – так його називають українці. І в цьому немає перебільшення.
        На жаль, ми завершуємо знайомство з творчим доробком, особистістю геніального українського поета, мислителя, основоположника нової української літератури та української мови  Т. Г. Шевченка.
ІІІ.    Цілевизначення і планування
Представлення концепту теми, імені та епіграфа уроку
Сьогодні у нас  урок презентації  пошуково – дослідницьких робіт. Тема нашого уроку «Через віки з любов’ю»( Учні записують тему у зошити). Ім’я нашого уроку  «Т. Шевченко – геній українського народу»Я надіюсь, що у кінці  уроку  ви зможете дати власну оцінку думці, висловленій в епіграфі, та написати есе, аргументуючи її.
Метод «Гроно очікувань»
Перед вами лежать картки, на яких записані цілі нашого уроку. Ознайомтесь з ними, озвучте їх і доповніть, якщо бажаєте своїми. Запишіть свої побажання.
(На дошці намальована галузка винограду. Учні записують свої очікування на синіх кружечках (умовних виноградинках) і чіпляють до галузки. Утвориться гроно очікувань)
IV. Основний зміст уроку
Методичний коментар
Представлення презентації  вчителя «Через віки з любов’ю»
Готуючись до сьогоднішнього уроку, клас було об’єднано у  4 групи, кожна з яких отримала завдання.
* Виявити проблеми, які  поет порушує в інтимній ліриці і як ці твори пов’язані з його особистим життям
  *  Проаналізувати мистецьку спадщину Великого сина України (альбом офортів «Живописна Україна», галерея портретів) 
* Проаналізувати, як зображено у творах     Тараса Шевченка  образи гетьманів
* Представити факти , відомості про вшанування пам’яті Кобзаря  та про світову  велич Тараса Шевченка
           Зараз ви маєте змогу представити свої дослідження. Після захисту однієї з груп учасники інших груп задають запитання, які у них виникли під час презентації виконаної роботи ,попередньо записавши їх у зошити.
Оцінювати роботу груп буде журі, записуючи результати у протоколи.
1-ша група . Лірика Шевченка крізь призму кохання. (презентує група
«  Творча лабораторія»): з’ясувати, які   проблеми поет порушує у творах інтимної лірики і як ці твори пов’язані з його особистим життям  
2-га групаЖивописна спадщина Т. Шевченка (презентує група «Мистецтвознавці»):  проаналізувати мистецьку спадщину  Великого сина України (альбом офортів «Живописна Україна», галерея портретів
 3-тя групаОбрази гетьманів у творах Т. Шевченка(презентує група
« Історики») проаналізувати, яких гетьманів     Тарас Шевченко описує у своїх творах, показати ставлення автора до кожного з цих образів
4-та групаСвітова велич Т.Шевченка (презентує група «Літературознавці»): представити факти , відомості про вшанування пам’яті Кобзаря у світі (висловлювання визначних діячів світової культури, тези про світове значення творчості Т. Шевченка. (декламування «Заповіту» російською, польською та українською мовами, музеї, пам’ятники, перегляд фрагмента фільму «Тарас Шевченко»)  
  Учитель. Т. Шевченко є однією з найвищих вершин духу світового, одним із найбільших мислителів світу і водночас нашою українською совістю, нашим порадником, нашою найбільшою правдою. Тому сьогодні ми повинні
знати творчість цього геніального поета. Бо без цих знань ми не маємо права на самоповагу. Як сказав Богдан Лепкий, Кобзар дав нам «історичну програму на всі віки» . Говорячи про Шевченка, ми думатимемо про самих себе. Він і досі є нашим дзеркалом, вдивляючись у яке ми, хочемо того чи ні, змушені питати себе, хто ми є і які ми є.
V. Рефлексійно-оцінювальний етап.
Коментування епіграфа
Метод «Мікрофон».
 – Як ви вважаєте, чи досягли ми цілей?
Творча робота. Напишіть есе (роздум): чи погоджуєтесь ви з висловом «Шевченко – геній українського народу»
Метод «Незакінчене речення»
Закінчіть речення .
 «Після цього уроку я відчуваю…..розумію…..думаю…»
Самооцінювання.
Оцінювання роботи груп (виступи членів журі, аргументування оцінок)
 VII. Домашнє завдання . Підготуватись до контрольної роботи.




Комментариев нет:

Отправить комментарий